Translate

16 juli 2013

Block 2

Hej!

Vädret är fantastiskt! Idag var jag ute på altanen och arbetade med mitt nya projekt: Block 2. 

Som ni kommer ihåg är det små resttyg som användes till Block 1, här fortsätter jag i samma anda...

I denna block har jag appliceringar med och utan vliesofix (löv är enklare att sy om de redan sitter fast och man ser hela bilden, till trädstammen hade jag bara tyget och många nålar som hjälpte mig att forma grenarna).



Katten är en gammal bokmärke som gärna vill synas lite mer... Den är virkat (något jag inte kan) och det är kanske därför jag vill använda den. Svansen hänger lös så att effekten blir lite mer interaktiv?



Här kommer de sista detaljer som fixades i block 2:





Block 1 och 2 är klara nu!





Block 3 skapades också!




 Det blir spännande att se vad det blir av dessa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar