Translate

11 jan. 2013

Appliqué lektioner?




Idag har jag lärt mig lite om appliqué, de grundstegen för att göra en fin bonad visas här i fyra delar:




Nu vill jag också göra en fin bonad!



Nästan klart...


Så här gick det till:

Jag letade efter lite tygrester i naturfärger och inspirerades av Wasilowskis bok:
                                          
I boken finns alla mallar, så jag kopierade några, anpassade resten...

mallar i papper stryks på tygets framsidan

t-shirts som blir konst!

Skogen växer fram...

detaljer broderas...

5 kommentarer:

  1. Så fint!! Det blir så berättande och sagolikt med tygapplikationer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det är också spännande att kunna återse hela processen när allt är klar :D

      Lopplisa: har du sett att jag länkade en video om hur man använder rullkniven/skärmattan/linjal? Innan du bestämmer dig för en bok så kanske vill du surfa runt lite i de olika sajter?

      Radera
  2. Kanon snyggt! Filmen var bra med tydliga instruktioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne!

      Sajten visar alltid bra saker, hehe jag vill inte göra reklam för dem men de är tydliga och enkla. Jenny som kvinnan i videon heter är min bästa fröken :D

      Radera
  3. Sån underbart naivistisk "målning" det blev! Jättefint med dom olika broderierna i träden! Undrar vem som bor i stugan?

    SvaraRadera